15 اشتباه رایج در مد و استایل آقایان که حتما باید در نظر بگیرند

همیشه قوانین استایل و خوش تیپ بودن جهانی نیستند ( مثل نفرتی که در کل دنیا از پوشیدن صندل با جوراب وجود دارد و تبدیل به قانون شده است و شما را جان هر کسی که دوست دارید صندل و جوراب را باهم نپوشید! ) بعضی موارد استایل و تیپ وجود دارد که توجه کمتری به آن می شود ولی می توان با رعایت کردن آنها ظاهر آراسته تر و زیباتر و دلنشین تری داشت. در این مقاله از لوکس گلامور سعی خواهیم کرد نکات ریز اما مهمی که باید در ظاهرتان رعایت کنید را بیان خواهیم کرد.

جوراب سفید ورزشکاری

اشتباه رایج در پوشش آقایان - جوراب ورزشکاری سفید
اشتباه رایج در پوشش آقایان – جوراب ورزشکاری سفید

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که جوراب های ورزشی خود را با کت و شلوار و یا لباس های رسمی خود می پوشند. این جوراب ها زود کثیف می شوند و ظاهری نه چندان زیبا دارند و در کل مناسب لباس های رسمی نیستند. سعی کنید هیچوقت جوراب های سفید ورزشی را جز در باشگاه نپوشید و مطمئن باشید 90 درصد افراد از اینکه شما جوراب ورزشیتان را پوشیده اید خبردار خواهند شد.

جوراب های رنگی و کلاسیک بسیار زیبایی در بازار وجود دارند که می توانید با لباس های خود ست کنید و هزینه بر نیز نیستند.

شلوار خیلی بلند

در حالت کلی سعی کنید فاصله هرچند کوتاهی بین پای شلوار و کفشتان وجود داشته باشد. اگر شما جزو افرادی هستید که بعد از خرید شلوار آن را اندازه نمی کنند بهتر است بدانید که شما سعی کرده اید خود را کوتاه قد تر و نا مرتب تر نشان دهید. پس حتما شلوار خود را اندازه کنید و بپوشید.

آستین کت خیلی بلند

پیدا کردن کت و شلواری که دقیقا فیت بدن شما باشد کار بسیار سختی است مگر این که بخواهید سفارش دوخت کت و شلوار را به خیاط دهید. سعی که همیشه آستین کت بالا استخوان مچ شما قرار گیر و کمی از پیراهن شما دیده شود. اگر با خیاط استاد کار سرکار دارید او حتما این موضوع را مد نظر قرار خواهد داد.

باز گذاشتن تعداد زیادی از دکمه های پیراهن

در کشور ما استفاده از کراوات رواج زیادی ندارد پس وقتی پیراهنی را با کت و شلوار ست می کنید حتما تعداد دکمه های باز را در نظر بگیرید. ما نمی گوییم همه دکمه ها را ببندید ولی بیشتر از دو دکمه بالایی را به هیچ عنوان باز نکنید که ظاهری بسیار نامرتب را به شما خواهد داد.

پیراهن را شل و ول و بگی پوشیدن

پوشیدن لباس به صورت شل و ول و یا بزرگتر اوج ناشی گری را نشان می دهد. به هیچ عنوان این اشتباه را نکنید. این کار شما را چاق تر و نامرتب تر نشان می دهد.

بستن همه دکمه های کت

اگر کت شما دو یا سه دکمه دارد به هیچ عنوان همه دکمه های پایینی را نبندید. یک دکمه بالایی کافیست. این کار هم باعث شیک دیده شدن و هم باعث آزادی حرکتی شما خواهد شد.

بیرون گذاشتن انتهای پیراهن

همیشه پیراهن خود را داخل شلوار خود مرتب و محکم کنید. مخصوصا اگر کت شلوار میپوشید به هیچ عنوان پیراهن خود را بیرون شلوار قرار ندهید.

اگر از تیپ های رسمی خوشتان نمی آید حتما از پیراهن های کوتاه تر استفاده کنید تا به زیبایی و شیک بودن شما لطمه نزند.

استفاده نادرست از گیره کراوات

گیره کراوات همیشه زیباست و علاوه بر نگه داشتن کراوات در جای درست خود، ظاهر زیبا و شیکی نیز به آقایان می دهد. ولی با این حال اگر گیره کراوات در جای مناسب خودش نباشید می تواند ظاهر و استایل شما را خراب کند.

حتما دقت کنید که عرض گیره از عرض کراوات کمتر باشد و اینگونه نباشد که گیره بزرگتر از کراوات دیده شود. و  حتما توجه داشته باشید که بهترین جا برای قرار گیری گیره کراوات ما بین دکمه های سوم و چهارم از بالای پیراهنتان است و اگر از این میزان بالاتر یا پایینتر باشد جلوه ناپسندی خواهد داشت.

به صندل عادت نکنید

صندل کلا راحت است و باعث میشود شما به آن عادت کنید و بخواهید در اکثر موارد از صندل استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم این کار را نکنید چرا که از استفاده دائمی از صندل از شیک پوشی شما خواهد کاست.

استفاده از عینک آفتابی در محیط های بسته

یادتان باشد که عینک آفتابی برای محافظت از چشمان شما در برابر نور شدید آفتاب طراحی و تولید شده است و در کنار این مزیت باعث خوشتیپی شما نیز می شود و حتی گاها شاید به شما حس ماتریکس بودن را القا کند ولی در واقعیت چنین نیست. لطفا در محیط های بسته مثل کتابخانه یا بیمارستان یا مترو و یا غیره عینک آفتابی خود را روی چشمتان قرار ندهید. ( حتی دیده شده بعضی از دوستان شب ها هم استفاده می کنند ولی کاملا اشتباه است).

هنگاه خرید لباس پیش بینی نکنید

هنگاه خرید لباس به هیچ عنوان به این توجه نکنید که سال بعد چقدر ماهیچه خواهید داشت و ممکن است این لباس تن شما نشود و یا تصمیم گرفته اید سال بعد لاغر کنید. چرا که این تصمیمات باعث می شود حتی اگر تصمیمتان جدی نیز باشد برای مدتی بد لباس دیده شوید.

زیاده روی نکنید

استفاده از زیورآلات و اکسسوری های مردانه مسلما باعث زیبایی و شیک بودن شما خواهد شد ولی نه به صورت افراطی! دقت داشته باشید تا در استفاده از دستبند و انگشتر و گردنبند زیاده روی نکنید و به تعداد مناسب (سعی کنید بیشتر از 4 اکسسوری نباشد) محدود کنید. این کار باعث حفظ متانت و خوشتیپی هرچه بیشتر شما خواهد شد.

آشکار شدن یقه ی زیرپیراهن

سعی کنید تا زیر پیراهن خود را متناسب با پیراهنتان انتخاب کنید تا یقه ی زیر پیراهنتان پیدا نباشد. اگر قصد دارید دو دکمه ی ابتدایی پیراهنتان را باز بگذارید از زیرپیراهن هایی با یقه ی هفت استفاده کنید. این یقه ها به شما این امکان را میدهند تا زیر پیراهنتان را از دید دیگران مخفی نگه دارید. امروزه نپوشیدن زیرپیراهن معقول تر از آنست که یقه ی زیرپیراهنتان در معرض دید باشد و جلوه ای ناخوشایند به استایل شما بدهد.

یقه ی نامرتب و گرد شده

اگر پیراهنتان نو نیست و یقه ی آن وا رفته و نامرتب شده است میتوانید از طلق برای صاف نگه داشتن آن کمک بگیرید. یک طلق را متناسب با نوک یقه خود برش بزنید و با ایجاد شکافی در زیر یقه ، طلق را به گونه ای وارد درز کنید که قسمت های مثلثی آن منطبق بر نوک یقه باشد و آن را صاف و مرتب نشان دهد.

پیشنهاد ما برای جلوگیری از وا رفتن و نامرتب شدن یقه شستن پیراهن بدون ماشین لباسشویی و به صورت دستی است. در این صورت پیراهنتان برای مدت زمان بیشتری نو و مرتب به نظر می رسد.

کراوات خیلی بلند یا خیلی کوتاه

مکان دقیق قرار گیری نوک کراوات دقیقا باید بر روی سگک کمربندتان باشد.کراوات های خیلی بلند و یا خیلی کوتاه ظاهری مضحک به استایل شما می دهند و بچه گانه و غیر حرفه ای به نظر می رسند. اگر بار اول طول کراواتتان درست از آب در نیامد دوباره و دوباره تلاش کنید و با جابجا کردن محل گره سعی کنید تا طول مناسب را به دست آورید . اگر قصد دارید از گره های پیچیده استفاده کنید بهتر است ابتدا با یک گره ساده طول مناسب را به دست آورده و سپس گره مورد نظرتان را امتحان کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه