ست کردن لباس مجلسی با فرم بدن

راهکارهایی کاربردی برای انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که امروزه مهم ترین مساله در صنعت مد تعیین فرم بدن و انتخاب لباس متناسب با آن است. انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن به خصوص برای خانم ها می توانند تا حد زیادی نواقص احتمالی بدن را پوشانده و زیبایی لباس و هیکل شما را چند برابر کند. شما می توانید با انتخاب لباس مناسب، استایل خاص خود را انتخاب کرده و خارق العاده باشید. در این بخش شما لباس های مناسب با هر فرم بدن را به شما معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه شوید.

C:\Users\Mahsa\Desktop\مجلسی-سال-99-1.jpg

لباس مجلسی متناسب با فرم بدن گلابی

یکی از رایج ترین فرم های بدنی که در بسیاری از خانم ها دیده می شود، فرم گلابی است. در اندام گلابی کمر نسبتا باریک، میان تنه بلند و سینه ها از اندازه معمولی کوچک تر بوده اما در قسمت پایین تنه، باسن، ران و مچ پا درشت است. انتخاب لباس مناسب برای هیکل گلابی شکل، می تواند این تضاد در اندازه و سایز را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

اندام گلابی شکل خود را به بهترین وجه ممکن نشان دهید.

  • خانم های عزیزی که فرم بدن شما به شکل گلابی است، مهم ترین نقطه مثبت و جذاب اندام شما، کمر، اندازه و فرم آن است. شما باید لباس هایی را انتخاب کنید که زیبایی کمر و اندازه آن را بیش از هر قسمت دیگر به نمایش می گذارد.
  • انتخاب شومیز، کت و یا تاپ به جای پیراهن های بلند یا روی زانو می تواند انتخاب مناسب تری برای شما به شمار رود. از آن جا که شانه های شما کم عرض و سینه های شما کوچک است، برای انتخاب یقه لباس مجلسی از یقه هایی باز مانند یقه قایقی، هفت باز یا دکلته استفاده کنید.
  • اگر به دنبال خرید پیراهن به عنوان لباس شب مناسب با هیکل گلابی هستید، باید کمی وسواس و دقت خود را بیشتر کنید. کمر پیراهن شما حتما باید چسبان باشد تا زیبایی آن را به طور کامل نمایش دهد. انتخاب آستین های حجیم به همراه چین یا پیلی در قسمت سینه و سرشانه نیز شما را بسیار زیباتر خواهد کرد.

C:\Users\Mahsa\Desktop\1335350576.jpg

  • نکته مهم دیگر در انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن گلابی استفاده از اپل است. شاید فکر کنید که این روزها کسی از اپل در لباس های خود استفاده نمی کند، اما یک اپل با اندازه کوچک می تواند بین شانه ها و باسن شما هماهنگی ایجاد کرده و اندام شما را متناسب تر کند.

لباس هایی که فرم بدن گلابی نباید بپوشد!

در انتخاب لباس مجلسی مناسب با اندام گلابی باید بدانید سراغ چه لباس هایی نروید، زیرا این لباس ها می تواند اختلاف میان اندازه بخش های مختلف را بیش از پیش نشان دهد.

  • لباس های یک تکه بدون کمر، مهم ترین خط قرمزی است که نباید سراغ آن بروید.
  • دامن های راسته و تنگ و یا پرچین و کوتاه نیز انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.
  • استفاده از پاپیون در پشت باسن برای افرادی که باسن درشت و برآمده دارند، به هیچ وجه مناسب نخواهد بود.
  • برای انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن گلابی حتما به این نکته توجه کنید که لباس های تنگ به خصوص به خصوص تاپ و شومیز، اختلاف میان پایین تنه و بالا تنه شما را بسیار نمایش داده و زیبایی را از لباس شما خواهد گرفت!

لباس مناسب برای افرادی با اندام گلابی

انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن مستطیلی یا خط کش

خانم هایی که فرم بدن آن ها مستطیلی است معمولا به خاطر داشتن انحنای کم از اندام خود را راضی نیستند، اما جالب است بدانید که انتخاب لباس مناسب هیکل مستطیلی بسیار ساده بوده و می تواند بیش از هر فرم بدن دیگر شما را خوش تیپ و جذاب نشان دهد.

  • اندام های مستطیلی دارای حداقل برجستگی بوده و اندازه شانه و لگن در آن ها تقریبا یکسان است. معمولا شانه های پهنی داشته و دست و پای نسبتا لاغری دارند. اندازه و سایز باسن و سینه از اندازه معمولی کمی کم تر است. بر خلاف هیکل گلابی، کمر در هیکل مستطیلی خیلی باریک تر از قسمت های دیگر نیست.
  • برای جلوه دادن به قسمت بالا تنه خود می توانید از سوتین های مناسب استفاده کرده تا فرم زیباتری به سینه های خود بدهید. برای جلوه دادن بیشتر به بالا تنه خود از لباس هایی استفاده کنید که در قسمت سینه ها، به فرم پلیسه یا چین دار بوده و یا از جزئیاتی مانند جیب استفاده کرده اند.

لباس مجلسی زورانی | بزمینه

  • دامن های کوتاه همراه با جوراب شلواری های رنگ روشن می تواند یک انتخاب مناسب برای لباس مجلسی هیکل مستطیلی به شمار رود. انتخاب این لباس ها می تواند کشیدگی و زیبایی پاهای شما را بیش از پیش به نمایش بگذارد.
  • اگر کمرتان فرم مشخص ندارد، از کمر بند استفاده نکنید. اگر مدل لباسی که انتخاب کرده اید، نیاز به کمربند دارد، بهتر است اندازه آن را تا حد ممکن پهن در نظر بگیرید.
  • آستین های سه رب که نیمی از دستان شما را می پوشاند و یقه های نسبتا بسته نیز نکاتی است که می توانید در انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن مستطیلی به آن توجه کرده تا خوش تیپ تر شوید.

لباس هایی که فرم بدن مستطیلی نباید بپوشد!

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، هیکل مستطیلی کم ترین میزان انحنا و برآمدگی را در بدن دارد، از این رو به طور جدی از پوشیدن لباس هایی با استایل مردانه مانند شلوارهای جین گشاد و پر جیب خودداری کنید.

لباس های صاف و یک دست می تواند بدون انحنا بودن بدن شما را بیش از مقدار واقعی نیز نشان دهد.

بهتر است دور لباس های بدون فرم و لباس های گشاد را نیز خط بکشید.

در انتخاب لباس مناسب با هیکل مستطیلی به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر سایز سینه های شما بسیار کوچک است، لباس هایی با یقه باز چندان مناسب نخواهد بود.

مناسب‌ترین لباس برای فرم اندام مستطیلی

انتخاب لباس متناسب با فرم بدن ساعت شنی

اگر کمر شما باریک است و سرشانه ها و باسن نسبتا پهن و یک اندازه دارید، فرم بدن شما، ساعت شنی است. انتخاب لباس مناسب برای اندام ساعت شنی در مقایسه با فرم های دیگر ساده تر است. شما می توانید با تمرکز بر کمر باریک و زیبای خود، زیبایی اندام خود را به رخ بکشید.

  • در صورتی که لباس شما دارای کمربند یا اکسسوری هایی در این قسمت باشد، به طور ناخودگاه توجه به این قسمت از بدن و لباس معطوف شده و زیبایی اندام شما به خوبی دیده می شود.
  • معمولا افراد با فرم بدن ساعت شنی، سینه هایی با اندازه ای بزرگتر از مقدار متناسب دارند، بنابراین حتما زیر لباس مجلسی خود از سوتین هایی استفاده کنید که سینه های شما را خوش فرم می کند.

C:\Users\Mahsa\Desktop\dress-3.jpg

  • دست شما تا حد زیادی برای انتخاب یقه لباس اندام ساعت شنی باز است، اما یقه هفت می تواند بهترین گزینه برای شما به شمار رود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که یقه باز که فاصله سینه شما را زیاد نشان دهد چندان برای شما مناسب نخواهد بود.
  • دامن های کوتاه چه چین دار و چه تنگ و لباس های سرهمی نیز می توانند گزینه های مناسبی برای انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن ساعت شنی باشند.

لباس هایی که هیکل ساعت شنی نباید بپوشد!

انتخاب نامناسب لباس برای ساعت شنی نه تنها زیبایی را از اندام شما گرفته، بلکه می تواند شما را چاق یا حتی کوتاه نشان دهد.

  • لباس هایی با طرح های شلوغ و گل دار توجه را از زیبایی اندام شما گرفته و آن را معطوف به نقش و نگار پارچه می کند.
  • لباس های گشادی و یک راست، بدون داشتن خط کمر زیبایی را از اندام شما گرفته و آن را بدون انحنا نشان می دهد.
  • لباس هایی که در قسمت سینه و بالا تنه دارای چین هستند، گزینه مناسبی برای لباس مناسب هیکل ساعت شنی نبوده و باعث می شود فرد بیش از مقدار واقعی چاق به نظر برسد.

C:\Users\Mahsa\Desktop\madelinehourglass.jpg

انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن سیب

فرم بدن سیب، رایج ترین فرم بدن و هیکل در میان خانم ها و آقایانی است که دارای اضافه وزن هستند. انتخاب لباس مناسب برای اندام سیب مانند می تواند باعث شود که فرد لاغرتر و خوش هیکل تر دیده شود. خانم هایی که اندام آن ها به شکل سیب است، دور کمر و باسن پهنی داشته و سینه های آن ها متوسط یا بزرگ است و دارای بالا تنه پهن هستند.

مدل لباس مجلسی برای افراد چاق (بیش از 80 مدل ترند 2020 برای ...

  • همان طور که می دانید رنگ های تیره باعث می شوند که شما لاغرتر و کشیده تر به نظر برسید. با وجود آن که دست شما برای انتخاب رنگ لباس مناسب اندام سیب مانند باز است، اما رنگ های تیره انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود.
  • اگر به دنبال پوشیدن کت یا بلوز هستید، کت ها و لباس های بلند که به باسن شما می رسند، شما را لاغرتر نشان خواهند داد.
  • برای انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن سیب، شما باید به جای تمرکز بر کمر و قسمت میانی بدن، بر شانه ها و یا پا تمرکز کنید. برای این کار شما می توانید از یقه های باز مانند دکلته یا گرد و پیراهن هایی با اندازه ای تا زیر زانو استفاده کنید.

C:\Users\Mahsa\Desktop\35استفاده از شنل کوتاه برای لباس مجلسی خانمهای چاق.jpg

  • در صورتی که فرم بدن شما به شکل سیب است، احتمالا بازوهایی چاق و درشت دارید، لباس مجلسی مناسب فرم بدن سیب معمولا بازو ها را با تور یا آستین سه رب می پوشاند.
  • لباس های بلند و اصطلاحا امپراتوری که از قسمت سینه به پایین کمی تنگ شده و در بخش کمر آزاد هستند، باعث می شوند هیکل شما کشیده تر و زیباتر دیده شود.

لباس هایی که هیکل سیب مانند نباید بپوشد!

اگر فرم بدن شما به شکل سیب است، نباید از لباس هایی استفاده کنید که شما را چاق تر نشان می دهد.

  • لباس هایی همراه با آستین های پف دار، پیلی و چین انتخاب های مناسبی برای شما نخواهند بود.
  • لباس هایی با طرح های افقی می تواند شما بسیار بیشتر از حالت واقعی چاق نشان دهد، بنابراین دور این لباس ها را خط بکشید.
  • پیراهن یا دامن های کوتاه که روی زانو قرار می گیرند، به هیچ وجه در گزینه های لباس مجلسی متناسب با فرم بدن سیب مانند قرار نمی گیرند.
  • لباس های تنگ و چسبان نیز بخش های چاق بدن شما را به خوبی نمایان کرده و زیبایی چندانی به شما نخواهد داد.

پوشش مناسب فرم بدن و اندام سیب شکل - هونل پورتال

انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن مثلثی

انتخاب لباس متناسب با فرم بدن مثلثی شاید کمی برای خانم ها سخت باشد. در این فرم بدن، سر شانه و بالا تنه پهن بوده و کمر در مقایسه با آن بیش از مقدار طبیعی باریک است. در این فرم بدن معمولا بالا تنه کوتاه تر و پایین تنه بلند تر به چشم می آید. انتخاب لباس مناسب با هیکل مثلثی می تواند این نواقص را تا حد زیادی بپوشاند.

  • برای انتخاب لباس باید از یقه هایی استفاده کنید که بالا تنه شما را کوچک تر نشان دهد. انتخاب لباس های یقه هفت انتخاب مناسبی برای لباس مجلسی خواهد بود.
  • چون باسن در این فرم بدن نسبتا کوچک است، بهتر است از لباس های گشاد یا دامن های چین دار استفاده کنید تا تناسب کافی بین بالا تنه و پایین تنه خود ایجاد کنید.
  • اگر برای انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن مثلثی به دنبال پوشیدن شلوار همراه با کت یا شومیز هستید، حتما از شلوارهای گشاد استفاده کنید.
لباس مجلسی متناسب با فرم بدن مثلثی -لوکس گلامور
انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن مثلثی
  • سعی کنید از پارچه هایی ساده در قسمت بالا تنه لباس خود استفاده کنید تا تمرکز و توجه را از آن بردارید.
  • پیراهن های فن از به طور یکنواخت از زیر بغل تا پایین گشاد می شوند، می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای اندام مثلثی شکل به شمار رود.

لباس هایی که اندام مثلثی نباید بپوشد!

در صورتی که اندام شما مثلثی شکل است، به شدت از پوشیدن لباس های تنگ و جذب خودداری کنید، زیرا عدم توازن میان بالا تنه و میان تنه شما را به خوبی نمایش خواهد داد.

  • دامن های خیلی کوتاه انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.
  • کت های کوتاه، می تواند سایز کوچک باسن شما را حتی کم تر از مقدار واقعی نمایش دهد.
  • آستین لباس مجلسی متناسب با فرم بدن مثلثی معمولا سر خود و یا کیمونو نیستند.

جمع بندی

ما قبلا در مقالاتی راجع به نحوه ست کردن زیورآلات و ست کردن مدل مو با گوشواره مقالاتی ارائه کرده بودیم. در این مقاله از لوکس گلامور سعی کردیم تا شما را با باید ها و نباید های لباس مجلسی و تناسب لباس ها با فرم بدن توضیحاتی ارائه دهیم که امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان باشد. اگر شما هم نظری در این باره دارید که می تواند به دیگران در انتخاب درست لباس ها کمک کند خوشحال خواهیم شد در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه