معرفی سنگ های ماه تولد

آشنایی با سنگ ماه تولد – خواص و ویژگی ها

بسیاری از افراد ارتباط و وابستگی نسبتا عمیقی به سنگ ماه تولد خود دارند که این تفکر یک تفکر قدیمی و باستانی بوده که عموم مردم به آن معتقد هستند، بنابراین در موقع خرید زیورآلات و بدلیجات این موارد را رعایت میکنند. سنگ و سمبل ماه تولد شما چیست ؟ آیا هنگام خرید به سنگ انگشتر خود توجه کرده اید  ؟ سنگ های ماه تولد می تواند راهی برای ارتباط بین ماه تولد شما و  جواهرات باشد. سنگ های ماه تولد مربوز به هر ماه متفاوت می باشد و هر سنگ ماه تولد دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی است که الهام گرفته شده از اعتقادات پیشینیان و  نتایج علمی است. در این مقاله سعی داریم به معرفی سنگ ماه تولد مربوط به هر ماه ویژگی های کلی این سنگ ها را برشماریم و راهنمایی های کلی در ارتباط با خرید سنگ ماه تولد برشماریم.

 

سنگ ماه تولد
سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد فروردین ماه

سنگ فرودین ماهی ها یک سنگ خاص نیست بلکه چندین سنگ خاص است! سنگ ماه تولد فروردینی ها همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید سنگ های جاسپر، گارنت، عقیق سرخ ، الماس و یاقوت قرمز تشکیل می دهند که هر کدوم دارای ویژگی و خواص منحصر به فردی هستند که در مقالات جداگانه به هر کدام اشاره شده است. در اینجا نیز به ویژگی های کلی هر کدام از این سنگ ها را بیان می کنیم.

جاسپر

سنگ جاسپر دارای انواع رنگ ها می باشد و از قدیم اعتقاد داشته اند که این سنگ خاصیت درمانی دارد و قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد. همچنین مصریان باستان افراده فوت شده را همراه با سنگ جاسپر دفن می کردند و معتقد بودند که این سنگ به افراد بعد از مرگ کمک می کند و آنها را از عذاب محفوظ می دارد. اگر بخواهیم یک سنگ ماه تولد فرودین ماهی ها را نام ببریم قطعا اولین مورد جاسپر خواهد بود. توصیه می شود برای مطالعه بیشتر به مقاله مربوط به آشنایی با سنگ جاسپر مراجعه کنید.

یاقوت سرخ یک سنگ خوش یمن برای فروردینی ها است و طرفداران زیادی نیز دارد. یاقوت سرخ را می توان یکی از زیباترین سنگ های جواهری و سنگ ماه تولد دانست که دارای ارزش بالایی است. این سنگ نیز به عنوان سنگ ماه تولد فروردین دارای خواص ویژه ای است که آن را از سنگ های دیگر متمایز می کند. بر اساس اعتقاد سنگ ماه تولد فروردین(یاقوت سرخ) باعث افزایش سلامتی، موفقیت در انجام کارها و کسب ثروت می شود و از همین رو داشتن آن را همراه خود توصیه می کنند. برای مطالعه بیشتر در ارتباط  با سنگ ماه تولد فرودین (یاقوت سرخ) توصیه می شود مقاله مربوط به آشنایی با یاقوت سرخ را مطالعه فرمایید. ياقوت قرمز سنگ ماه تولد فروردین ماهی ها براي بيماريهاي ويروسي و اپيدمي ، همچنين درمان تب مفيد است. اين سنگ بيحسي و رخوت را از بين مي برد و از زايمان زودرس جلوگيري مي کند. ياقوت قرمز ايمني بدن را افزايش مي دهد و از لحاظ رواني هم باعث رهايي از وابستگي هاي رواني مي شود. از زمان قديم متداول بوده که به زوجهاي جوان توصيه مي شده اين سنگ را براي وفاي بيشتر نسبت به شريک زندگي به گردن بياويزند.

الماس

يکي از گرانبهاترين و زيباترين سنگهاي موجود در طبيعت با متولدين فروردين ارتباط بيشتري برقرار مي کند. اين سنگ اعتماد به نفس را افزايش مي دهد و احساس شکست ناپذيري را در انسان تقويت مي کند.الماس يکي از قديمي ترين سنگهاي موجود در طبيعت است که خاصيت تصفيه کنندگي دارد و مخصوصا روي کارکرد کليه ها و مثانه اثر مثبتي مي گذارد. علاوه بر آن کارايي و قدرت سنگهاي ديگر را هم افزايش مي دهد.

سنگ ماه تولد اردیبهشت ماه

سنگ های متولدین اردیبهشت ماه نیز شامل چندین سنگ میشوند که شامل مالاکیت، زمرد، کوارتز، عقیق و آمتیست هستند. هر کدام از این این سنگ ها به عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت شناخته می شوند و دارای رنگ های مختلف و با ویژگی های متفاوت هستند که در اینجا به طور خلاصه اشاره می کنیم.

سنگ زمرد

سنگ متولدين ماه مياني بهار، زمرد است. زمرد از زمان خيلي دور به عنوان سنگ درماني به کار مي رفته است. يکي از مهم ترين ويژگي هاي آن اين است که روح و جسم را با هم متعادل مي کند. اين سنگ روي تيروئيد و تصلب شرائين اثر مي گذارد و در مورد بيماراني که پارکينسون دارند يا مبتلا به صرع هستند روند درمان را بهبود مي بخشد. زمرد فشار خون و بيماري قلبي را نيز کنترل مي کند. در زمان هاي گذشته براي درمان بچه هاي کوچک هنگامي که به تب مبتلا مي شدند مورد استفاده قرار مي گرفته است. اين سنگ ادراکات شهودي را افزايش مي دهد و در ايجاد نبوغ تاثير دارد. يوگي ها و کساني که مديتيشن مي کنند اعتقاد دارند وقتي زمرد همراه دارند زودتر به تمرکز مي رسند.

سنگ مالاکیت (مرمر)

مالاکیت یا مرمر سبز یک سنگ معدنی است که اغلب به رنگ سبز می باشد و به عنوان یکی از سنگ های ماه تولد اردیبهشت شناخته می شود. این سنگ دارای ویژگی های زیادی است که از جمله می توان به خواب راحت کودک و کمک به دفع نویز های خطرناک حاصل از تجهیزات الکترونیکی اشاره کرد. همچنین قدیمیان بر این اعتقادند که داشتن مالاکیت فرد را از چشم زخم و ارواح شرور حفظ می کند و فرد را در بیماری های معده محافظت می کند. برای مطالعه بیشتر در ارتباط به سنگ مالاکیت می تواند مقاله مربوط به مالاکیت چیست را مطالعه فرمایید.

سنگ ماه تولد خرداد ماه:

سنگ های ماه تولد خرداد شامل مواردی همچون مروارید، آکوآمارین، کهربا، سنگ ماه و درکوهی می باشد که در اینجا به صورت مختصر در مورد خواص هر کدام بحث می کنیم:

مروارید

سنگ ماه تولد اختصاصي متولدين خرداد ماه مرواريد است. به مرواريد، داروي جادويي نيز مي گويند. اين سنگ روي اعصاب و کليه عضلات اثر مثبت مي گذارد و بيماريهاي ناشي از کمبود کلسيم را برطرف مي کند. مرواريد نيروي حيات را افزايش مي دهد و ضد اضطراب عمل مي کند. علاوه بر آن همراه داشتن مرواريد باعث ميشود قوه ابتکار شما بهتر عمل کند و خلاقيتتان افزايش يابد.

آکوآمارین

این سنگ به رنگ آبی اقیانوسی می باشد و معنی آکوآمارین نیز به معنی آب دریا می باشد. این سنگ در ایران به یاقوت کبود معروف است  و از قدیم به عنوان نماد جوانی، امید و سلامتی بوده است. بر اساس اعتقادات این سنگ دارای خواص آرام بخشی می باشد و از همین رو توصیه شده است که زوج های جوان از این سنگ استفاده کنند. از همین رو می توان گفت سنگ آکوآمارین به عنوان یکی از گزینه های اصلی کادو سالگرد ازدواج می تواند مطرح باشد

سنگ ماه تولد متولدین تیر ماه

سنگ ماه تولد تیر  شامل چند سنگ مختلف و زیبا می باشد که شامل سنگ هایی نظیر توپاز، اوپال، سیترین ، سنگ ماه ، زمرد و یاقوت سرخ است. هر کدام از این سنگ ها دارای رنگ بندی می باشند و ویژگی های متمایزی نسبت به یکدیگر دارند که در قسمت پایین به طور مختصر توضیح داده شده اند.

سنگ توپاز

توپاز یک واژه سانسکریتی است و به معنی آتش می باشد. این سنگ دارای انواع و اقسام مختلف است که باعث ایجاد رنگ بندی در آن می شود. توپاز رابه عنوان یک سنگ قیمتی و نیمه قیمتی می شناسند که زیبایی وصف ناپذیری دارد و بر اساس اعتقادات به عنوان نماد عشق و محبت شناخته می شود. همچنین سنگ توپاز نمادی از شور و اشتیاق و شادابی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط به سنگ ماه تولد تیر(توپاز) می توانید مطلب مربوط به توپاز چه کاربردهایی دارد را مطالعه فرمایید.

سنگ اوپال

اوپال جزو سنگ های قیمتی با ظاهری نیمه شفاف است و اغلب به رنگ های سفید،رزگلد و مشکی یافت می شود اوپال به عنوان سنگ ماه تولد تیر دارای ویژگی هایی نظیر افزایش خلاقیت، حافظه و شهود را دارد و برخی نیز بر این اعتقادند که سنگ اوپال باعث تنظیم سوخت و ساز بدن می شود و قدرت را برای مقابله با بیماری ها افزایش می دهد. سنگ اوپال داری ویژگی های دیگری نیز می باشد که برای مطالعه بیشتر توصیه می شود مقاله مربوط به همه چیز در مورد سنگ اوپال را مطالعه فرمایید.

سنگ ماه تولد من چیه؟-سنگ ماه تولد تیر
سنگ ماه تولد تیر (اوپال)

سنگ ماه تولد متولدین مرداد ماه

سنگ چشم گربه ای

این سنگ نیمه قیمتی می باشد و  جزو سنگ های خوش رنگ محسوب می شود. این سنگ برای افرادی که دچار هیجانات می شوند توصیه شده است زیرا باعث ایجاد آرامش در انسان می شود و برای مقابله با استرس موثر است. همچنین اعتقاد دیگری نیز وجود دارد که این سنگ برای محافظت افراد در برابر چشم زخم موثراست.

سنگ ماه تولد مرداد (چشم گربه ای)
سنگ ماه تولد مرداد (چشم گربه ای)

سنگ زبرجد

زبرجد ناراحتى هاى قلبى را از بين مى برد و قلب را نيرو مى بخشد. زبرجد گردش خون را بهبود ميدهد. همچنين زبرجد براى بيمارى هاى اندام هاى داخلى بسيارموثر است. اشخاص حساس به زمان لازم است كه گردنبندى از زبرجد با خود داشته باشند زيرا اين سنگها همچون داروهاى محرك است. سنگ پريدوت یا زبرجد در ما ايجاد روشن بينى و بصيرت ميكند و بر عليه اندوه و ناراحتى ها مبارزه ميكند .

سنگ ماه تولد متولدین شهریور ماه

سنگ ماه تولد شهریور (لاجورد)

این سنگ اغلب به رنگ آبی می باشد و به عنوان یکی از سنگ های معروف ماه تولد شهریور شناخته می شود. سنگ لاجورد به سنگ ارمنی نیز معروف می باشد و اغلب در ساخت زیورآلات کاربرد دارد. از دیرباز از این سنگ به عنوان تسکین دهنده درد سر یاد شده است همچنین بعضی افراد بر این باورند که این سنگ برای درمان فشار خون بالا موثر است. علاوه بر موارد گفته شده سنگ لاجورد دارای خواص و ویژگی های دیگری است که می توانید در مقاله آشنایی با سنگ لاجورد مطالعه فرمایید.

آشنایی با سنگ ماه تولد - سنگ تولد ماه ها را بشناسید-سنگ ماه تولد شهریور
سنگ ماه تولد شهریور

یاقوت کبود

ياقوت کبود سنگ مخصوص متولدين شهريور ماه است. اين سنگ داراي خاصيت شفابخشي است و روي سلول هاي پوست، مو و ناخن خيلي تاثير مي گذارد. ياقوت کبود از ريزش مو جلوگيري مي کند و سيستم عصبي را بهبود مي بخشد. اين سنگ درد را کاهش مي دهد و براي بيماريهاي مزمني مثل روماتيسم و نقرس اثر مثبت دارد. علاوه بر آن براي درمان سرگيجه و جلوگيري از خونريزي زخم ها به کار مي رود.

سنگ ماه تولد شهریور
سنگ ماه تولد شهریور

متولدین مهر ماه

سنگ های ماه تولد مهر شامل مواردی همچون مرجان، یشم، کوارتز و الماس می باشد که در قسمت های قبلی به طور جداگانه در مورد بعضی از این سنگ ها بحث شده است. برای آشنایی با سنگ مهر ماه کوارتز نیز می توانید از مقاله آشنایی با سنگ کوارتز استفاده نمایید و با ویژگی های اصلی آن آشنا شوید. همچنین سنگ یشم یا همان جید نیز به عنوان سنگ مهر ماه است که علاوه بر زیبایی دارای ساختار و ویژگی های منحصر به فردی است که از دوران باستان مورد توجه بوده است.

آشنایی با سنگ ماه تولد - سنگ تولد ماه ها را بشناسید-سنگ یشم
سنگ یشم

متولدین آبان ماه

سیترین

سنگ ماه تولد آبان از چندین سنگ تشکیل شده است و سنگ های توپاز، سیترین، تورمالین و گارنت به عنوان سنگ های اصلی ماه تولد آبان شناخته می شود که در اینجا به طور خلاصه خواص سیترین را شرح خواهیم داد تا شما با ویژگی های اصلی سنگ ماه تولد آبان آشنا شوید.

سیترین براى افسردگى، عصبانيت و نگرانى ها بسيار موثر است. همچنين سیترین عوارض ديابت سوخت و ساز سلولى در مشكلات غده اى را تسكين ميدهد. سیترین عمل سيستم ايمنى روده ها و هضم دستگاه گوارش را تسهيل ميكند و سوخت و ساز را در بدن افزايش ميدهد. سیترین تابع نشانه هاى شير (مرداد) جوزا (خرداد)، سنبله (شهريور) و گاو نر (ارديبهشت ) است.نام این سنگ برگرفته شده از کلمه فرانسوی می باشد و به معنی لیمو می باشد و دارای طیف رنگی لیمویی تا قهوه ای سوخته می باشد. سنگ ماه تولد تیر (سیترین) از دیرباز در صنایع مختلف به ویژه بخش زیورآلات استفاده می شده است و از قدیم بر این باور بودند که سنگ سیترین افکار بد را از انشان دور می کند همچنین از این سنگ برای درمان سم مار استفاده می شد

آشنایی با سنگ ماه تولد - سنگ تولد ماه ها را بشناسید- سنگ ماه تولد آبان
سنگ سیترین

متولدین آذر ماه

فیروزه

سنگ ماه تولد آذری ها فيروزه است که به عنوان سنگ حامي ياد شده است. معروف است که در اروپا خلبانان و مهمانداران هواپيما براي ايمني در سفر از فيروزه استفاده مي کنند. چون اين سنگ از سقوط جلوگيري مي کند. فيروزه بر روي عملکرد نادرست کبد اثر مي گذارد و قدرت و سوي چشم را افزايش مي دهد.سنگ ماه تولد آذر ضد افسردگي است، نشاط مي آورد و التهبات پوستي را فرو مي نشاند.برای آشنایی بیشتر با سنگ فیروزه نیز می توانید از مقاله آشنایی با سنگ فیروزه استفاده نمایید.

آشنایی با سنگ ماه تولد - سنگ تولد ماه ها را بشناسید- سنگ ماه تولد آذر
سنگ فیروزه

متولدین دی ماه

گارنت

سنگ ماه تولد دی دارای اقسام مختلفی است که یکی از معروف ترین آنها سنگ گارنت می باشد. سنگ گارنت به عنوان سنگ ماه تولد دی  سنگ حامي مسافريني است که با کشتي سفر مي کنند. اين سنگ براي استحکام ديواره هاي سرخرگ، تقويت چشم و درمان سرطان در مراحل اوليه آن کارايي دارد. اثرات اين سنگ ميان زنان بيشتر نمايان مي شود. گارنت بيماريهاي زنانگي را بهبود مي بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگي اثر مثبت مي گذارد. لازم به ذکر است که سمبل ماه دی بز می باشد که برای اطلاعات بیشتر در مورد نماد ها نیز می توانید مقاله نماد ماه های تولد را مطالعه فرمایید.

متولدین بهمن ماه

آمیتیست

آمیتیست، سنگ کريستالي بنفشي که به اضطراب پايان مي دهد سنگ متولدين بهمن ماه است. اين سنگ ضد اضطراب و کابوس است و براي کساني که بدخواب هستند يا مدام کابوس مي بينند توصيه شده است. تجربه نشان داده است که افراد مضطرب وقتي آماتيست همراه خود دارند به آرامش مي رسند. بر اساس اعتقادات گذشتگان دارای خواصی نظیر جلوگیری از مسمومیت و ایجاد خونسردی و سلامتی است و از همین رو در جنگ های قرون وسطی از این سنگ استفاده زیادی می شده است.

برای آشنایی بیشتر با سنگ ماه تولد اردیبهشت توصیه می شود مقاله مربوط به آمیتیست را مطالعه فرمایید.

متولدین اسفند ماه

سنگ ماه (moonstone)

این سنگ به رنگ های مختلفی در طبیعت یافت می شود ولی معروف ترین رنگ های آن به رنگ شیری و سفید می باشد و معتقدند این سنگ هدیه از طرف ماه می باشد. سنگ ماه تولد اسفند دارای مزایای فراوانی است که از آن جمله می توان به تنظیم غدد هورمونی و تنظیم فعالیت آنها اشاره کرد. از دیگر ویژگی های سنگ اسفند ماه می توان به جلوگیری از حملات عصبی نظیر میگرن و صرع اشاره کرد. بعضی افراد نیز معتقدند استفاده از سنگ ماه تولد اسفند که سنگ ماه می باشد برای ازدیاد شیر در دوران بارداری موثر می باشد.

آشنایی با سنگ ماه تولد - سنگ تولد ماه ها را بشناسید-سنگ ماه
دستبند سنگ ماه

خلاصه

افزودن سنگ های قیمتی بر روی زیورآلات  و جواهرات همچون دستبند ، انگشتر ، گوشواره و گردنبند از زمان های گذشته مرسوم بوده است. در این مقاله از لوکس گلامور به انواع سنگ های مربوط به متولیدن ماه های مختلف پرداخته شد و ویژگی های آن ها بیان شد که می توانید در ساخت و یا سفارش زیورآلات از آن ها استفاده کنید.

اگر قصد خرید هدیه برای عزیزانتان هستید می تواند انگشتر یا گردنبد مردانه یا دخترانه یا دیگر زیورآلات و جواهرات و بدلیجات با سنگ های مربوط به ماه تولد آن ها سفارش دهید تا یک هدیه منحصر به فرد برای عزیزانتان داشته باشید.

3 comments

  1. کاظم

    سفارش سنگ تولد

    1. نبی تاجیک

      روز تولدم ۲۱ اردیبهشت/ثور

  2. مهتاج

    سلام وقت بخیر سنگ ثروت و یا روزی ماه فروردین چیه خانم؟سنگ شانس و انرژی مثبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه