زیورآلات و اکسسوری های مخصوص موی سر

زیورآلات و اکسسوری های مخصوص موی سر

زیورآلات مو یک اکسسوری عالی برای زمانی است که شما می خواهید ظرافت و زیبایی را به موهای خود اضافه کنید. انواع مختلفی از زیورآلات مو وجود دارند که این تنوع زیورآلات کار رار برای انتخاب آسان می کند. ما در این بخش قصد داریم تا جواهرات و زیورآلات مخصوص موی سر را باهم مرور کنیم و شما را با معروف ترین و محبوب ترین زیورآلات موی سر آشنا کنیم.

سربند ها

کلاه سر ها یا همان هیتپین ها علاوه بر کاربرد تزئیبی یک وسیله کاربردی برای بستن موی سر نیز می باشد. این وسیله ابتدا برای بستن مو های طراحی شده بود سپس به مرور تغییر کاربری داده و به عنوان یک اکسسوری در فرهنگ غربی جا باز کرده است. هیتپین ها معمولا به صورت جفتی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا دارای طول 20 سانتی متر به بالا است.

در آمریکا و انگلستان این هیتپن ها مورد توجه کلکسیون دار ها نیز قرار دارند و به همین جهت انجمن هایی مخصوص این سربند ها وجود دارد.

سربند جواهری

سنجاق مو

سنجاق مو یک وسیله است که در آرایش و طراحی مدل مو استفاده می شود. سنجاق مو معمولا از عاج قیل، برنز، یا چوب حک شده ساخته می شود که گاها برای سنجاق ها لوکس از فلزاتی نظیر طلا، نقره و … نیز استفاده می شود. سنجاق مو های معمولا به صورت سیمی و با طول های متفاوت تولید می شود و دارای شکل خمیده u شکل می باشند و در سطوح سنجاق ها از چندین منحنی نیز برای نگه داشتن موها استفاده می شود.

سنجاق مو جواهری

گیره سر

گیره سر را به اسم قلاب سر و یا سر سره سر نیز می شناسند. این گیره سرها برای نگه داشتن مو در یک نقطه از سر مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا از جنس فلزات، پلاستیک و یا هر دو ساخته می شوند . در مواقعی از پارچه های تزئینی نیز بر روی آنها استفاده می شود. برای بستن موها باید دو قطعه فلز را در یک نقطه و انتهای گیره به هم فشار داد و یا باز کرد. نوع و اندازه گیره سر به کاربرد آن بستگی دارد اندازه های کوچگ گیره سر برای جلو موها استفاده می شود و اندازه های بزرگ تر برای پشت مو ها مورد استفاده قرار میگرد.

گیره سر

سنجاق سینه

گل سینه یک شی زینتی برای بسیاری از افراد معمولی می باشد و این به دلیل این است که از گل سینه می توان برای تزئین لباس های رسمی استفاده کرد اما با وجود این گل سینه را می توان به عنوان یک بند بر روی موه های خود بچسبانید و مدل موی ساده شما روشن و درخشان به نظر رسد.

سنجاق سینه

زینگ مو یا شانه جادویی مو چیست؟

زینگ و یا شانه جادویی از نوارهای متعددی که درست شده اند که در دو طرف به شانه ها وصل می شوند. این شانه جادویی جزو اکسسوری های زیبایی است که برای تزئین و بستن موها استفاده می شود و اغلب بر روی نوار ها از سنگ ها ، فلزات و  تزئین می شود. لازم به ذکر است که نوار های بین دو شانه به صورت کشی هستند.

زینگ مو یا شانه جادویی مو

کلیپس موی سر چگونه است؟

کلیپس مو جذاب ترین نوع گیره سر می باشد که به عنوان جایگزین کلاه از آن استفاده می شود. معمولا کلیپس ها دارای سر های تزئینی می باشند که به گیره سر می چسبند و گیره سر را پوشیده می کنند. لازم به ذکر است که این کلیپس ها به صورت کلاه طراحی می شوند و دارای پایه هستند. کلیپ سر برای استفاده در عروسی ها، مهمانی ها و .. مناسب می باشد

کلیپس مو

کلیپس هد بند چگونه است؟

کلیپس های هدبندی معمولا کوچکتر از کلیپس های معمولی هستند و دارای طرح های مختلفی از گل، تور و مهره های مختلف است که بر روی پیشانی قرار می گیرد.

کلیپس هد بند

جمع بندی

اکسسوری هایی که در این مقاله مورد اشاره قرار گرفت تنهای بخشی از آن چیزی است که در بازار موجود است و هر کدام دارای طرح های بی شماری میباشند که از انواع فلزات، چوب ها و یا سنگ های مختلف ساخته شده اند تا جوابگوی سلایق مختلف باشند. بی شک نوع استفاده از هر یک از این موارد به نوع لباس، نوع مراسم و .. می تواند متفاوت باشد پس توصیه می شود با توجه به شرایط اقدام به استفاده از هر کدام از این زیورآلات و اکسسوری های کنید.

2 comments

  1. ریحانه علیزاده

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:

  2. ماریا رضایی

    سلام
    معرفی عالی، بعضی از ای باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    پیشنهاد میکنم این محصولات رو هم ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مخفی کردن این بخش، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه